مدتی بود که صحبت از تحریم خودرو سازان از طرف مردم بود خودرو سازان به گونه ای تحدید آمیز از بیکار شدن احتمالی 15هزار نفر از کارگران خودروسازی بخاطر این تحریم سخن می گفتند و مردم هم در شبکه های اجتماعی بر عزم راسخ خود بر ادامه این تحریم پای می فشردند.

پراید

تحریم خودروسازان

از آنجاییکه دولتمردان ما همیشه ترفندی برای برون رفت از اینگونه مواجه ها با مردم در آستین دارند، اینبار نیز با شگردی ماهرانه مسئله پرداخت وام 25میلیونی خرید خودرو را پیش کشیدند با این مضمون که با دریافت 25 میلیون وام، براحتی صاحب خودروی مورد علاقه خود شوید!!

ملت فهیم و همیشه در صحنه هم که بخاطر ادامه این تحریم ها به خود باوری رسیده بودند، در اقدامی تلافی جویانه، شبانه در مقابل نماینگی های فروش خود رو رخت خواب های خود را پهن کرده و شب را در مقابل این نمایندگی های مجاز فروش خودروی ایرانی به صبح رسانیدند تا مبادا برای خرید پراید 20 میلیونی ماه قبل، و 35 میلیونی امروز، از دیگر هموطنان و همپیمانان خود در تحریم غرورمندانه خودرو سازان، عقب نمانده و این شانس بزرگ را که خرید خودروی داخلی با قیمتی نزدیک به دوبرابر ماههای گذشته می باشد را از دست بدهند.

به گفته مدیران خودروسازی که عنوان کرده اند: ما اگر می دانستیم مردم پراید 35 میلیونی را بهتر می خرند، از اول با همین قیمت آن را عرضه می کردیم.


تحریم غرورمندانه پراید

از ملتی که پراید را بمانند سورمه به چشمانشان می کشند و اینچنین قیمت یک پراید دیگر را هزینه تیونینگ آن می کنند، چه چیزی را باید توقع داشت؟

تحریم خودروسازان


این نمونه ای است از هزاران خودروی پراید که درهایش به مانند لامبورگینی گالاردو به بالا بازمی شود گرچه باید اینطور عنوان کنیم که درب های خودروهای لامبورگینی، بمانند پراید به سمت بالا باز می شوند.

پرایدی که سالانه جان هزاران نفر را در جاده ها می گیرد و خانواده های بسیاری را بی سرپرست می کند.

پراید


آنگاه مردم ما برای خرید این خودرو پول پیش پرداخت کرده و چند ماهی را نیز در انتظار تحویل آن، چشم به راه می مانند.

پراید


و یا اینکه با دریافت وام 25 میلیونی خرید پراید، صاحب اتومبیل می شوند به امید اینکه با کار در آژانس و یا مسافرکشی، بتوانند اقساط کمر شکن آنرا پرداخت کنند.

کجای دنیا چنین مردمی وفادار به کالا و تولیدات داخلی پیدا می کنید؟

چرا باید در رسانه ها و بیهوده تبلیغ خرید کالای داخلی صورت پذیرد؟